Please Mr. Postman

( Stop )Oh yes, wait a minute Mister Postman ( Wait )Wait Mister Postman
Please Mister Postman look and see ( Oh yeah )
If there's a letter in your bag for me ( Please, Please, Mister Postman )
Why's it takin' such a long time ( Oh yeah )
For me to hear from that boy of mine There must be some word today
From my boyfriend So far away Please Mister Postman look and see
If there's a letter A letter for me I've been standin' here Waitin' Mister Postman
So patiently For just a card Or just a letter Sayin' he's returning' Home to me
So many days You passed me by See the tears Standin' in my eyes
You didn't stop To make me feel better By leavin' me A card or a letter
( Why don't you check it and see one more time for me you gotta )
Wait a minute, wait a minute... ( Mister Postman )Mister Postman look and see
( C'mon deliver the letter, the sooner, the better )Mister Postman

這首歌是The Carpenters的精選集中的歌,精裝版我喜歡!!!
也是媽媽在國中時候第一次帶我去唱片行願意掏腰包買給我的一張CD,
第一次聽到這首歌是當時王菲出”紅豆”這首歌的時候上張菲的節目當場唱了這首木匠兄妹的歌,
我覺得非常好聽,當時沒有MP3,所以我跟老媽說我要用英文歌來學英文時,
我媽也買給我嚕{這可是超級難得的,因為CD對我來說是比買衣服還不可原諒的奢侈品呢!}
這張真的很值得買,喜歡抒情搖滾的我也很喜歡這種木匠式的民謠式的輕柔節奏,
還有其中很多首應該都是耳熟能詳的歌唷,像是,Yesterday Once More ,
還有,I Need To Be In Love & Superstar ,都是超級有感覺的老歌~~~

PS.最近很多人都在聽爵士樂還是沙發音樂,可是我還是不太習慣耶~~
可能還沒辦法心靜吧~~或許不是那麼有氣質的人吧...呵呵...所以不喜歡太SMOOTH的歌~~
其實也不知道該從哪裡入門嚕…


.


arrow
arrow
    全站熱搜

    usagirl 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()